Osteopaten

Vart hos osteopaten idag för första gången. va faktiskt lite nervös innan jag kom dit, men det gick ju bra. Först fick jag gå igenom mitt liv lite med fysiska skador, psykiska problem, om jag gjort någon operation, om jag åt mediciner, och sånna frågor. Sen blev det att strippa av sig till underkläder. va ju medveten om att jag bara skulle ha underkläder på mig så jag tog typ dom största trosorna jag hittade =P man vill ju inte flasha allt lixom. Jag fick stå normalt och andas medan han gick runt och tittade på mig, jag bara stirrade rakt fram. la mig på mage och han började känna och trycka längs ryggen och fortsatte ner till ländryggen, då menar jag enda ner. Han sa till mig att inte spänna mig så mycket men såklart man spänner sig om någon främmande man trycker lite varstans på ens rumpa. Vet inte hur många gånger han va tvungen att säga till mig att slappna av. Jag försökte mer hålla inne ett skrattanfall för det hela va så hippie typ, skrattade inte som tur va. Försökte ligga och tänka på saker så jag kunde slappna av. Försökte tillochmed minfullness övningar men det funkade inte så bra. sen när kan höll på med nacken och huvudet så spännde jag mig extra för jag förstod ju att han skulle vrida till och knäcka och det gjorde han, lite obehagligt faktiskt men det gjorde inte ont. Något som däremot gjorde ont va när han vred ryggen i sidled. Så sa han "detta kan göra lite ont. går det bra" och jag svarar "jaadå" med gråten i halsen typ. men det va ju faktiskt detta jag behövde. behöver sträckas ut ordentligt. Eftersom jag haft ont i rygg och höfter så trodde jag mest att han skulle jobba med ryggen men han jobbade mer med mina ben och kände hur min muskelatur var i ländryggen och i ryggen. jag skulle vara avslappnad medan det kändes som han gjorde simtag med mina ben. kände mig verkligen asdum när man låg där och fick sära på ett ben i taget.
Sen berättade han om vad mina besvär beror på och jag fattade inte mycket av hans avancerade ord. Det jag minns är att jag har 3 kotor som är fel som man inte kan göra så mycket åt, det blir inte bättre om han knäcker till dom. där kotorna ska ut går 3 av mina kotot innåt mot kroppen. Sen nämde han att jag andas som om jag hade astma och han frågade om någon påpekat det innan men det har ingen gjort. men däremot har jag trott att jag haft astma för syrran har det och våran lungkapacitet är typ densamma. jag andas tydligen inte ordenligt. ska lära mig att andas med magen.

Sen pratade han lite om embryo och hur jag utvecklades som embryo, fattar inte hur dom kan veta sånt men. Iaf under min tid mellan andra och åttonde graviditetsveckan i mamma så va jag väldigt dominant och utvecklade massa saker (vet inte va det va) och inte så mycket fokus på nervsystemet så mitt nervsystem är tydligen lite mer skört än andra och det kan förklara psykiska problem som man får under livet. Iaf rätt spännande att lyssna på.
Som tu va sa han att det går att fixa så min kropp kommer i balans igen men det kommer ta några besök och det gillar inte min plånbok. 600 spänn för varje behandling. på en månad blir det 2400 jag lägger ut. det suger. Men jag är ju det viktigaste jag har så jag måste ta hand om mig själv på bästa sett.

I love me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0