Passion, hat-kärlek och kärlek

That's why we don't speak anymore now

Sitter och lyssnar igenom musik nu och hittade en hel del musik som mitt ex gillar och fått mig att lyssna på så då är det självklart att jag får tillbaka massa minnen. Fan min ungdomstid har varit helt sjuk. Men jag ångrar inget, man vinner inget på att gå runt och ångra saker i livet, det får inget ogjort. Haha totalt kaos och sjukt. Allt jag gjort lixom. Jag försökte ha struktur i mitt liv men förstår ju helt varför jag inte lyckades. 2 människor som bägge är sjuka i huvet slutar aldrig bra. All den kärleken och hatet som funnits, så jävla mycket vi förstört varandra. Hat-kärlek är rätt coolt ändå eftersom passionen i förhållandet upplever inte alla människor ens under sin livstid. Men nu har jag upplevt det och det är bland det coolaste man kan vara med om önskar jag kunde beskriva det för folk som inte upplevt det men det går inte. Men rätt sjukt att människan håller kvar vid det dåliga bara för att nå topparna som kommer lika ofta som dalarna. Men nu i efterhand kan man fråga om jag gråtit eller skrattat mestadels? Alla hot vi hotat varandra med. alla självdestruktiva saker. Självmord, själskada, ätstörningar, svält, alkohol, droger. Allt som vi utsatte mot varandra. Sjukt att vissa människor söker sig till den smärtan.
När jag va inne i det förhållandet och jämtförde mitt förhållande med andras förhållande så tyckte jag att alla andra hade så jävla kassa förhållanden, så tråkiga, samma sak varje dag, ingen passion som jag hade i mitt förhållande helt enkelt. Men dom hade något som inte fanns i mitt förhållande, trygghet och tillit. I mitt förhållande va inte den ena dagen den andra lik. I mina kompisars förhållanden fanns inte hellet otroheter men det fanns i mitt och saken är den att jag vet inte vem av oss som varit mest otrogen men det spelar ingen roll. Nu har jag lärt mig. Kommer otrohet nångån i ett förhållande är det 90% säkert att det kommer fler gånger.
Men som sagt. hade en ganska ball men svår tonårstid. Mycket passion, starka känslor, mycket kärlek, mycket kåthet och mycket hat. svårt va det verkligen men nu i efterhand har det gett mig grymt mycket erfarenhet. Jag hoppas dock att jag aldrig kommer gå in i ett sånt förhållande igen med sån passion för passionen har lika mycket bra saker som negativa saker. Det är en grymt häftig sak men inget som man mår bra av i längden. det är bara skönt när man är på toppen och där stannar man aldrig länge. Så ni som önskar att ni hade mer passion i erat förhållande, va försiktiga med va ni önskar er för ni för dom negativa bitarna på köpet.
Men jag är tacksam för allt i mitt liv för det ger mig erfarenhet och får mig att utvecklas.


Cause I'm not bitter
No I'm not sad
Cause i've got better
I don't want you back, no way
I'm not that insane




Nu har jag ett förhållande som inte är destruktivt och det känns underbart. Jag trodde att utan den passionen (hat-kärleken) så blir ett förhållande tråkigt men jag hade fel. Trivs jättebra och jag känner en trygghet för engångs skull. Helt underbart =) Man är inte orolig varje dag och undrar hur kärleken kommer vara under dagen utan nu är kärleken mer stabil och ändras inte från dag till dag som den gjort innan. Jag kommer inte lika högt i mina toppar som innan men jävlar va bra jag mår och va nöjd jag är med mitt förhållande. Jag känner kärlek utan hat. det tar många förgivet men för mig är det inte en självklarhet att känna kärlek utan hat. Nu känner jag bara kärlek och jag är lycklig att jag träffade dig Jim. Du är underbar för mig och jag är tacksam för allt du gör för mig. Du försöker förstå mig och det betyder väldigt mycket för mig. Du kanske inte alltid förstår alla mina konstiga beteenden men du dömmer mig inte och det är underbart. Du får mig att le och skratta och jag känner mig bekväm tillsammans med dig. Jag behöver inte låtsas vara någon som jag inte är. Tack Jim, du är underbar! ♥   



I said maybe you're gonna be the one that saves me

Kommentarer
Postat av: Jim

Du är söt hjärtat <3

2009-01-21 @ 23:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0