Äkta vara

Ett stort intresse jag har är böcker och jag är en av dom få personer (i 20-års åldern) som faktiskt tycker att det är ganska mysigt att spendera tid på biblioteket. Jag förstår inte folk som inte läser, dom missar ju massa saker, det finns ju böcker om typ allting. Va med Ida på biblioteket idag. Ville låna "pojken som inte fanns", har läst "pojken som kallades det" och den va fruktansvärt bra men väldigt hemsk såklart. Sen ville jag låna "watermelon" men ingen av dom böckerna fanns inne så det va ju lite trist. Men lånade lite böcker iaf, lånade "Dalai Lama - Om livet och döden", "bibeln på 100 minuter" (funderar på att läsa bibeln men inte kommit längre än till tanken), "Lathund för flockledaren på två ben" och "drakar, gudar & andar i den kinesiska mytologin" Är rätt nörd =D så nu har jag lite att läsa. har ju redan massa böcker hemma som jag inte läst men det kommer =)
Satte upp mig på väntlista med till "Den hemlige kocken : det okända fusket med maten på din tallrik" Blir seriöst rädd när man läser på innehållsförpackningarna och man ser att dom stoppat i hur mycket tillsatser som helst i maten och godis nuförtiden. Blir bara mer och mer. Jag har läst innehållsförteckningar sen jag va 9 (då jag fick reda på att jag va glutenintolerant) och det blir bara längre och längre innehållsförteckningar. Sen ska jag ta och köpa mig "Äkta vara : guide till oförfalskad mat". Bägge dem böckerna är skriva av Mats-Eric Nilsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0