Jag har bestämt mig

Idag slutade jag tidigt från jobbet och åkte in med Mikaela till stan. Supermysigt =) längesen jag träffade Mikaela. När vi gick av tåget såg vi Linda så hon va med oss en stund =) Fick köpt lite saker jag som jag skulle köpa. sen fick jag även köpt saker som jag inte skulle ha, typ trosor =P Köpte mig en pendel idag. Fick säkert prova 15 pendlar innan jag hittade den rätta för mig. skitsvårt att hitta en pendel som passar just till en själv. Ville egentligen ha en bergskristall pendel men provade en hel del och den va ingen som gav mig något tydligt svar om det va rätt eller fel. Rosenkvartsen gav mig inte heller något tydligt svar. Provade pendlar med ametist och hittade tillslut en som gav mig ett tydligt svar. Så det blev ett ametisthjärta som jag ska ha som pendel. Inte det jag ville ha kanske men tydligen så tyckte något att jag skulle ha det =) Va inne på Åhlens med och luktade på parfymer. Alltså jag bara måste ha Marc jacobs Daisy. den luktar så fantastiskt gott, men 800 spänn är rätt saftigt pris. men en dag ska den bli min =P På vägen till tåget hem mötte jag ett av mina inskolningsbarns mamma. Hon hade vart och jobbat och hade med sig en sak till mig som hon tänkt att lämna på dagis men fick den när vi möttes istället. Fick en lancôme mascara =) inte dåligt. Jättegulligt av henne att tänka på mig, hon behövde inte betala för den eftersom hon jobbar med smink men bara tanken va så fin =) så kommer jag vara schystare mot hennes barn nu? Lite muta sådär ; ) Är alltid snäll mot alla barn men kommer kanske ha ett extra öga på A speciellt eftersom han är mitt ansvarsbarn.


Jag har faktiskt bestämt mig nu för att gilla att alla hjärtans dag är kommeriell. Jag vet ju att det bara är ett grymt sätt att tjäna pengar och affärerna lyckas grymt bra med det. Har själv spenderat en del idag på alla hjärtans dag saker =) och det får mig att bli glad som in i helvete. Är väl materiel av mig helt enkelt. Älskar att få saker och att köpa saker. Men anser att det är upp till var och en om man vill köpa saker eller visa sin kärlek på andra sätt. Finns massa sätt man kan visa sin kärlek på utan att det kostar något.
Man vill ändå att ens partner tänkt ut något personligt till en, istället för att köpa en jävla Miranda-nalle (tatty teddy, Me to you nalle) Alla köper sånna. Har själv några stycken. Visst dom är assöta bara det att man kan köpa det till vemsomhelst. det visar inte kärlek enligt mig.
Sen vet jag inte om mina grejer jag köpt är super personliga men jag gillar det jag köpt iaf, det visar mycket av mig. Det är helt enkelt så typiskt mig. Man vet verkligen att det kommer från mig.
Kärleksbrev står högt upp på dom flestas listor över vad man önskar sig. Vem vill inte få ett kärleksbrev skriver med ord från hjärtat? dom klassiska sakerna är med fint, middag med levande ljus, massage, bubbelbad, rosor och allt sånt.
Alla hjärtans dag är något som jag firar. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att ha en dag om året då man verkligen tänker på att visa sin kärlek. det bästa skulle ju vara om man kunde visa den varje dag men man glömmer det så lätt, man tar kärleken för givet. Så alla hjärtans dag är en påminelse för mig hur tacksam jag bör vara över all kärlek jag har runt omkring mig. All kärlek jag får ge och all kärlek jag får ta emot.


Kärlek är inte bara att gå hand i hand

det är att hålla varandras händer vad som än sker.


Va är kärlek då?
För mig är kärlek när man älskar en person trots brister hos personen. Att man inte för något i världen skulle vilja att personen ändrades. En person som får en att skratta mitt i sorgen. En person som kan trösta och stötta när det är svårt. En person som man kan släppa in i livet och som man själv blir insläpt av i den andres liv. En person man kan dela det mesta med.
Så sjukt svårt att försöka beskriva kärlek. det jag kan säga just nu är ju att det bara flödar av kärlek innuti mig.



It's like I've been awakened
Every rule I had you breakin'
It's the risk that I'm takin'
I ain't never gonna shut you out

Everywhere I'm looking now
I'm surrounded by your embrace
Baby I can see your halo
You know you're my saving grace
You're everything I need and more
It's written all over your face
Baby I can feel your halo
Pray it won't fade away

Hit me like a ray of sun
Burning through my darkest night
You're the only one that I want
Think I'm addicted to your light
I swore I'd never fall again
But this don't even feel like falling
Gravity can't forget
To pull me back to the ground again


♥Jim♥
Jim du får mig att öppna ögonen och se det vackra här i världen. Tack.
Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0