Min lediga dag

Idag har jag vart ledig hela dagen. rätt skönt faktiskt. sov ut till 9 sen gick jag till läkaren för att ta blodprov och skit. Sjuksystern hann knappt berätta vad hon skulle ta för prover innan jag satt där helt avslappnad och beredd. Hon sa även "jag ser att du gjort detta förut" satt lika lugn och avslappnad som jag gör när jag kollar på tv typ. Jag önskar att det inte skulle varit så men när man tagit massa prover i flera år som jag gjort så blir man så van. Brukar tillochmed vara jag som väljer ut ådran som dom ska ta blod ifrån. Minns första gången jag skulle ta blod prov ( va väldigt ung) och dom sa till mig att inte titta på blodet för att jag inte skulle svimma av men jag tittade på mitt blod som rann i den lilla slangen och va helt fascinerad hehe. Det som jag tycker är läskigast med att vara och ta blodprov är att dom sätter ett plåster på, hatar verkligen plåster. blir massa äckligt klister kvar när man tar bort dom.


Idag har jag hunnit med och ringt lite ärrenden med som jag skulle göra. Anmälde mig och Tindra på en ny kurs, "Kontakt, lek och relation" heter kursen så det ska la bli spännande. Vart på coaching idag med som vanligt. Tror jag har lärt mig och förstått lite mer saker nu. Fick en jättebra stencil med om mål, relation och självrespekt.


Sen på kvällen va det tänkt att vi skulle gå till Nina på rallarrosen för dom hade kvällsöppet och lite mys och sånt men så blev det inte och jag hade skitit i min poweryoga för att kunna följa med mamma dit så kändes som allt blev fel ikväll. Och vad gör jag när saker går fel? jo då äter jag fel. Började bra men tog mig ändå en kärleksmums. Sen kände jag för att åka och köpa en påse chips och tycka synd om mig men den tanken försvann ganska snabbt.


Imorgon så jobbar jag tidigt så det är jag som ska göra frukosten och då är det ägg. aldrig gjort ägg i hela mitt liv så sitter nu och googlar på hur man kokar ägg. Alltså jag är ju inte direkt duktig i köket haha. Tycker synd om killen som ska leva sitt liv med mig =P Äh, jag lär mig nog laga mat någongång iaf =) Försöker iaf ;)


Puss på er pussgurkor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0