Min helg

Denna helgen har varit väldigt lugn. I lördags hade jag prov med Tindra på hundkursen och det gick helt okej faktiskt 8 MVG, 2 VG och 1 IG. Att vi fick IG gör mig ingenting faktiskt. Det vi fick IG på var platsliggningen och alla som har en pinscher till hund vet att dom inte lägger sig ner på marken om det är kallt/blött/lerigt och i lördags va det grymt kallt och frost på marken. Jag förstår henne mycket väl att hon inte ville lägga sig ner eftersom Pinschrar inte har så mycket päls på magen. Så jag försökte och försökte och försökte att få henne att lägga sig men det gick inte. Hon som betygsatte försökte med att få Tindra att lägga sig men hon klarade inte heller det så jag känner mig inte dålig. Vet ju att hon kan Liggkommandot men hon ville inte lägga sig ner i kylan. Min bebis =) Nosaktiveringen fick vi VG på, va nära ett MVG men jag behövde följa med Tindra in i sökrutan så därför blev det VG bara men jag är grymt supernöjd med det ändå eftersom hon nu äntligen börjar leka med sakerna som hon hittar vilket hon inte gjorde för 2 månader sen. Hanteringen fick vi VG på och även där har jag ursäkter för Tindra, 1. Hon är en pinscher och dom är inte överförtjusta i att någon främmande människa ska känna och klämma på dom. 2. Tindra ska snart ha sin löpperiod och gillar därför inte när folk ska känna på hennes bakdel. Jag är iaf otroligt stolt över henne och vi har fått grymt mycket bättre kontakt =) Så nu är det agility nästa =)

Tindra

När vi kom hem så Vilade jag och Ida oss en stund innan vi skulle iväg för att fira Jossan som fyllt 18 =D va mysigt =) spelade buzz i lag (jag och ida vann självklart) och satt och tjötade om allt möjligt.


Idag skulle jag komma iväg till gymmet tidigt men det blev inte så för att Henrik, Thea och Rasmus kom hit så jag satt och kollade på Hajar som hajar med Thea och Rasmus och Rasmus satt och pillade i mitt hår hela tiden så det va skitmysigt hehe =) Kom iaf iväg till gymmet och fick kört rätt ordentligt. Va 1 månad sen jag tränade ordentligt så vikterna va extra tunga idag. Men så himla underbart att fått köra igenom ett pass där jag verkligen har ansträngt mig. Urskönt att strecha sen efter. Tror dock inte jag strechade ordentligt för jag känner mig rätt stel nu =S inte vart på Poweryogan på 5 veckor heller så det kan la vara en anledning. Måste verkligen skärpa mig. Så på torsdag blir det poweryoga iaf.


Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0